Jelenlegi hely

Ünnepel a Szimbiózis Habilitációs Központja

Fogyatékkal élők, értelmileg akadályozottak és autisták ünnepeltek a Szimbiózis Alapítvány Habilitációs Központjában. A Martin-kertvárosi intézmény tízéves születésnapján csaknem kétszázan léptek színpadra.

 

A Szimbiózis Alapítvány Batyu-téka éttermében fogyatékkal élők és megváltozott munkaképességűek főzik az ebédet és a vendégeket is ők szolgálják ki. Itt több mint húszan dolgoznak és fizetést is kapnak. Közülük többen a Martin-kertvárosi habilitációs központban laknak.

szimbiozis5.jpg

Az intézmény tízéves születésnapi ünnepségén mindenki megmutatta, miben tehetséges. Ezek a fiatalok olyan értelmileg akadályozott, autizmussal, és fogyatékossággal élnek, hogy segítséget igényelnek az önálló élethez.

– Az ő napjaik úgy telnek, hogy 4-6 órában dolgoznak, majd ezt követően terápiás kezeléseken, fejlesztéseken, közösségi programokon vesznek részt. Például mentálhigiénés foglalkozáson, mozgásszínházban, süti klubban – ismertette Tóth Alíz, a Szimbiózis Alapítvány Habilitációs Központjának intézményvezetője.

szimbiozis6.jpg

A mai jubileumon a különlegesen átépített kerékpárok is előkerültek, és tematikus kiállítást is rendeztek. Az alapítvány műhelyében készült termékeket pedig megvásárolhatták a vendégek.

Jakubinyi László, az alapítvány elnöke kiemelte, mindig van továbblépési lehetőség, van, aki már „kiment”, és egyedül él, de az alapítványhoz jár vissza dolgozni.

szimbiozis3.jpg

– Úgy gondolom, a Habilitációs Központnak ez a sajátja, a rugalmas alkalmazkodás a kihívásokhoz, az igényekhez – hangoztatta.

szimbiozis4.jpg

Az intézményben olyan ellátást és segítséget kapnak a fogyatékkal élők, amellyel minőségi változás következhet be életükben. Radomszki Lászlóné, a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság B.-A.-Z. Megyei Kirendeltségének igazgatója példaértékűnek nevezte az alapítványnál és a központban végzett munkát – úgy szakmailag, mint emberileg.

szimbiozis2.jpg

A Szimbiózis Alapítvány tíz évvel ezelőtt a Martin-kertvárosi iskola épületét alakította át szociális komplexummá. Három éve pedig egy TIOP-os pályázatból 17 millió forintos támogatással apartmanházat, tankonyhát és közösségi teret építettek.

Farkas Ildikó/minap.hu

Az információk változhatnak, érdeklődj a megadott elérhetőségeken!
Pontatlanságot találtál? Itt jelezheted nekünk!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

A vas az egyik legfontosabb ásványi anyag, amely nélkül a szervezetünk nem tud megfelelően működni. Különösen a gyerekek esetében lényeges, hiszen a növekedéshez, a szellemi fejlődéshez és az immunrendszer működéséhez is elengedhetetlen. De honnan tudhatjuk, ha a gyermekünk vashiányos, és mit tehetünk ellene?
Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Ugrás az oldal tetejére