A magyar csapat EB-re történő kijutása miatt várhatóan sok magyar szurkoló utazik Franciaországba, így fontos, hogy tudjunk arról, hogy milyen jogaink vannak a külföldi vállalkozásokkal, szolgáltatókkal szemben felmerült panaszok esetén, azokat milyen módon gyakorolhatjuk hazaérkezésünk után, és hol kaphatunk érdemi segítséget a panaszok rendezéséhez.
Amennyiben az érintett külföldi szolgáltatóval, vállalkozással a helyszínen nem tudtuk rendezni határon átnyúló panaszunkat, vagy később a panaszlevelünkre a vállalkozás nem válaszolt vagy elutasító választ adott, javasolt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetében működő Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) ingyenes, személyre szabott, szakmai és jogi segítségét kérni. Tudnak segíteni az EU másik tagállamában, Izlandon vagy Norvégiában honos külföldi vállalkozásokkal szembeni panaszok rendezésében.
Utazás előtt javasolt letölteni az ingyenesen és internet kapcsolat nélkül használható "ECC-Net: Travel" mobil alkalmazást, amely a külföldön minket megillető jogok érvényesítéséhez nyújt segítséget. Az „ECC-Net: Travel” alkalmazás egy olyan nélkülözhetetlen útitárs az Európai Unióban, valamint Norvégiában és Izlandon, amely segíti a turistákat a külföldön előforduló fogyasztóvédelmi problémák megoldásában. Az alkalmazás fogyasztóvédelmi jogi tudnivalókat és nyelvi támogatást nyújt az EU 23 nyelvén (magyar nyelven is), továbbá norvég és izlandi nyelven. Letöltés Androiddal, Apple-lel, Windows Phone-nal
Szeretnénk továbbá felhívni a labdarúgó Európa-bajnokságra érkező szurkolók figyelmét arra, hogy mivel a mérkőzésekre szóló belépőjegyek vásárlásra, így a stadionokba történő beléptetésre is szigorú szabályok vonatkoznak, személyazonosító okmányát mindenki tartsa magánál, azt ugyanis a stadionba történő belépéskor ellenőrizhetik.
Fontos továbbá kiemelni, hogy az ilyen nagyszabású sportesemények gyakori velejárója, hogy a mérkőzések helyszínén olyan személyek kínálnak megvételre belépőjegyeket, akik a jegyek értékesítésére nem jogosultak.
Az EFK-hoz fogyasztói tanácsadásért vagy panasz benyújtása érdekében azinfo@magyarefk.hu e-mail címen lehet fordulni. Az utazást megelőzően pedig célszerű átolvasni az EFK honlapján található hasznos fogyasztóvédelmi tudnivalókat.
minap.hu
fotó: pixabay.com