LAKCÍMKÁRTYA IGÉNYLÉSE KISKORÚ RÉSZÉRE
Az újszülött törvényes képviselője a születés anyakönyvi bejelentésével egyidejűleg kérheti, hogy a törvényes képviselők nevét és telefonszámát az újszülött hatósági igazolványán feltüntessék.
Továbbá a 14 éven aluli kiskorú törvényes képviselője kérheti neve és telefonszáma feltüntetését a kiskorú hatósági igazolványán, illetve a feltüntetett adat módosítását vagy törlését.
A lakcímkártyát
- 1. a névadatok megváltozása [és a vér-szerinti (titkos) örökbefogadás] esetén, továbbá a nyilvántartásba vétellel vagy a lakcímbejelentéssel kapcsolatos eljárásban a lakó- vagy tartózkodási hely szerint illetékes jegyzőnél;
- 2. a személyazonosító igazolvány kiadási eljárásban, valamint a hatósági igazolványba tévesen bejegyzett adatok helyesbítése vagy a hatósági igazolvány gyártmányhibája esetén az illetékes körzetközponti, jegyzőnél;
- 3. a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személy adatainak nyilvántartásba vételével, továbbá a honosított és a külföldön élő magyar állampolgár nyilvántartásával, valamint a személyi azonosító visszavonásával és törlésével kapcsolatos eljárásban a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatal Központi Okmányirodájában lehet kérni.
ILLETÉK
1. 500 forint illetéket kell fizetni, ha az eljárás a személyi azonosítót vagy a lakcímet nem érintő adatváltozás miatt indult;
2. 1000 forint illetéket kell fizetni, ha elveszett, megsemmisült vagy megrongálódott .
Illetékmentes:
- 1. a lakcímkártya kiadása, ha arra a személyazonosító igazolvány kiadása vagy lakcímváltozás, illetve a 14. életévét be nem töltött kiskorú esetén a kérelemre feltüntethető adatok változása miatt kerül sor ;
- 2. az okmány cseréje, ha gyártáshibás, vagy tévesen jegyezték be adatainkat;
- 3. a személyi azonosító képzése - ideértve a személyi azonosító megváltozását eredményező adatváltozást is - miatt kiállított hatósági igazolvány;
- 4. a lakcímet igazoló hatósági igazolvány cseréjére irányuló eljárás, amennyiben arra a helység, az utca, egyéb helymeghatározó adat nevének vagy számának megváltozása miatt kerül sor .
AZ ÜGYINTÉZÉSHEZ AZ ALÁBBIAKRA VAN SZÜKSÉG:
- 1. a kérelmező érvényes, személyazonosításra alkalmas okmányára (pl. személyi igazolvány, útlevél, jogosítvány), a lakcímkártyára (az igazolvány cseréje esetén),
- 2. a lakás feletti rendelkezési jog igazolására (tulajdoni lapra vagy adásvételi szerződésre, önkormányzati bérlakás esetében bérleti szerződésre), illetve a lakás tulajdonosának vagy a lakás használatára egyéb jogcímen jogosultnak a hozzájárulására.
A miskolci kormányablakban az okmányirodai ügytípusok is intézhetőek. A Miskolci Járási Hivatal Miskolci Kormányablaka reggel 8-től este 20-ig várja az ügyfeleket.
Okmányirodai ügytípusok:
- Egyéni vállalkozói igazolvány ügyek
- Járműigazgatási ügyek
- Lakcímigazolvány ügyek
- Lakcímváltozási ügyek
- Mozgáskorlátozottak parkolási igazolványa
- NEK adatlap felvételezése
- Személyi igazolvány ügyek
- Útlevél ügyek
- Ügyfélkapu regisztráció
- Vezetői engedély ügyek