Új útlevél igénylésekor szükséges mindkét szülő személyes jelenléte*, érvényes személyazonosító igazolványa (vagy a szülői felügyelet megszűnését, illetve szünetelését igazoló eredeti okirat).
· eredeti születési anyakönyvi kivonat és lakcímet igazoló hatósági igazolvány (lakcímkártya)
· régi útlevél, ha volt
· normál kérelem (ügyintézés 20 nap) 2500 Ft,
* Alaphelyzetben a kérelem benyújtásakor mindkét szülőnek meg kell jelennie.
Akkor elegendő az egyik szülő (törvényes képviselő) személyes jelenléte, ha a másik szülő (törvényes képviselő) az útlevél kiállításához történő hozzájárulását közjegyző, gyámhatóság, konzuli tisztviselő, útlevélhatóság, vagy körzetközponti jegyző előtt korábban már megadta, és ezt okirat igazolja. Ebben az esetben elegendő ezen okirat bemutatása.
Az eljárási illetéket csekken a helyben működő postán, vagy az ügyintézés során az ügyintézőnél bankkártyával is meg lehet fizetni.
Fontos tudnivalók:
Nagykorú magyar állampolgár útlevél igénylését kizárólag személyesen nyújthatja be, róla az okmányiroda fényképet készít, felveszi saját kezű aláírását valamint ujjnyomatát. Kiskorú vagy gondnokság alatt álló kérelmét a törvényes képviselő nyújtja be. A személyes megjelenés kötelezettsége alól a kérelmező nem mentesül, kivéve, ha kiskorú, és útlevelének a második biometrikus adatot nem kell tartalmaznia. Tekintettel arra, hogy 12. életév fölött az ujjnyomat felvétele kötelező, ezért a 12. életévét betöltött kiskorú személyes megjelenése is szükséges az úti okmány kérelemhez.
A cselekvőképességet kizáró gondnokság alá helyezett kérelmező képviselőjének rendelkeznie kell a törvényes képviselővé történt kijelölését igazoló jogerős gyámhatósági határozattal, személyazonosításra alkalmas okmánnyal, továbbá be kell mutatni a cselekvőképességet kizáró gondnokság alá helyezésről szóló jogerős bírósági határozatot.
Az úti okmány cseréjét kell kérni, ha az állampolgárnak az adatai megváltoztak, vagy az úti okmány személyazonosítására alkalmatlanná vált, betelt, megrongálódott. Megrongálódott érvényes úti okmány cseréje esetén, az új okmány kiadásának illetéke az alapilleték kétszerese.
2012. január 1-jei hatállyal módosításra került az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény, valamint a külföldre utazásról szóló 1998. évi XII. törvény végrehajtásáról szóló 101/1998. (V.22.) Korm. rendelet, hatályba lépett továbbá a magánútlevél soron kívüli, sürgősségi, valamint azonnali eljárásban történő kiállításáért fizetendő igazgatási szolgáltatási pótdíj megfizetéséről szóló 69/2011. (XII. 30.) BM rendelet.
Fentiekkel lehetővé vált, hogy az ügyfelek az útlevelet gyorsabban kaphassák kézhez.
· soron kívüli eljárás (ügyintézési idő: 7 nap) esetén a meghatározott illetéken felül igazgatási szolgáltatási pótdíjat kell fizetni, melynek összege: 19.000.-Ft
· sürgősségi eljárás (ügyintézési idő: 3 nap) esetén a meghatározott illetéken felül igazgatási szolgáltatási pótdíjat kell fizetni, melynek összege: 29.000.-Ft
· azonnali eljárásban az útlevélhatóság az útlevelet 24 órán belül kiállítja, a meghatározott illetéken felül igazgatási szolgáltatási pótdíjat kell fizetni, melynek összege: 39.000.-Ft.
Az útlevél soron kívüli valamint sürgősségi eljárás esetében bármely okmányirodában benyújtható, az útlevél azonnali kiállítására irányuló kérelem azonban kizárólag csak a Központi Okmányirodában (1133 Budapest, Visegrádi u. 110-112.) nyújtható be.
A sürgősségi valamint az azonnali eljárásban igényelt útlevelek kizárólag a Központi Okmányirodában (1133 Budapest, Visegrádi u. 110-112.) vehetők át!
A pótdíjat az ügyintézőtől kapott csekken a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala számára, vagy az ügyintézés során bankkártyával is meg lehet fizetni.
Vonatkozó jogszabályok
· 1998. évi XII. törvény a külföldre utazásról
· 101/1998. (V.22.) Korm. rendelet a külföldre utazásról szóló 1998. évi XII. törvény végrehajtásáról
· Az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény
· A magánútlevél soron kívüli, sürgősségi, valamint azonnali eljárásban történő kiállításáért fizetendő igazgatási szolgáltatási pótdíj megfizetéséről szóló 69/2011. (XII. 30.) BM rendelet
Helyszín:
3525 Miskolc, Kis-Hunyad u. 9.
Nyitva tartás: Hétfő -péntek 8.00-20.00
Ügyintézők, Telefon, Mellék
Lipták Judit, (+36) 46/512-061/5102
Polyák Erika , (+36) 46/512-061/5104