Jelenlegi hely

Továbbtanulási kisokos, avagy a 2026-os középiskolai felvételik legfontosabb dátumai

A 2026-os középiskolai felvételi legfontosabb dátumai egy helyen. Az egész elfér egy lapon, akár a hűtőre is kiteheted, ha a cikk végén található linkről letöltöd. 

2025. október 20. - A középiskolai felvételi tájékoztatók közzététele
> A felvételi tájékoztatók az iskolák oldaláról tölthetőek le.

2025. október 31-ig - Általános iskolai tájékoztató a felvételiről a szülőknek és a diákoknak.

2025. november 14. – a központi írásbeli felvételi vizsgát szervező intézmények jegyzékének közzététele
A 6 és 8 évfolyamos gimnáziumok, továbbá a nyolcadik évfolyamosok számára.

2025. december 01. - Központi írásbeli felvételi vizsga jelentkezési határidő
A teszt feladatsorai egységesek, csak egyszer, egy iskolában kell megírni.
> Fontos: a központi írásbeli vizsgára jelentkezés nem „váltja ki” vagy „helyettesíti” a középfokú iskolákba történő jelentkezést, amelynek majd 2026. február 20. lesz a határideje.

2025. december 09. - Az Arany János Tehetséggondozó Program jelentkezési határideje
 A hátrányos helyzetű tehetséges nyolcadikosok továbbtanulásának segítése.
> Infó: www.oktatas.hu/kozneveles/aktualis_tanev_esemenyei/arany_janos_tehetseggondozo_program_palyazat_8evf

2026. január 17 . - Arany János Kollégiumi Program pályázatok benyújtásának határideje

2026. január 24. 10 óra - A központi írásbeli felvételi vizsga
a 8- vagy 6 osztályos gimnáziumba készülőknek, valamint a nyolcadikosoknak is.
> Írásbeli felvételi vizsga infók ITT 

2026. február 03. 14 óra - A pótírásbeli felvételi vizsga időpontja
Azoknak, akik január 24-én igazoltan nem tudtak elmenni az írásbelire.

2026. február 13. - A központi írásbeli felvételi ponteredményeinek kihirdetése.
Ugyanekkor az Arany János Tehetséggondozó Programra és az Arany János Kollégiumi Programra jelentkezők is megkapják a pályázatuk eredményét.

2026. február 19. - Az általános iskolák továbbítják a diákok tanulói és jelentkezési lapjait
Ekkor történik meg maga a jelentkezés a középfokú iskolákba.
A 6- vagy 8 osztályos gimnáziumokba jelentkezők az űrlapok kitöltését és benyújtását egyénileg intézik.

2026. március 2-19-ig - Szóbeli meghallgatásokat a középiskolákban.

2026. március 25 - 27. - A megjelölt iskolák/tanulmányi területek sorrendjének megváltoztatására.

2026. május 8. - A felvétel eredményéről szóló határozatok megérkezése a középiskoláktól.

2026. május 11 – augusztus 31. - Rendkívüli felvételit eljárás
Azokban az iskolákban, ahol a férőhelyek kevesebb mint 90 százalékát töltötték fel. A jelentkezést már egyénileg kell intézni, közvetlenül a kiválasztott iskolában.

(Forrás a 27/2025. (VII. 24.) BM​ rendelet alapján)

Jó tanulást, sikeres felvételit kívánunk!

ADL - Debrecenimami

Listakép: Pexels Katerina Holmes

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Ugrás az oldal tetejére