Jelenlegi hely

A Debreceni Nemzetközi Iskola Oktatási módszere a gyakorlatban

Vajon figyelembe vesszük iskolaválasztáskor a folyamatosan változó jövőre való felkészítést? Az iskolaválasztás nehéz döntés, hiszen annyi különböző szempontot kell figyelembe venni, a tanár személyétől kezdve a tanterven át, a tanítási módszerig, vagy akár az iskola elhelyezkedéséig.

A ma általános iskolát kezdő gyerekek 65%-a végül teljesen új, még nem létező munkakörökben fog dolgozni – ez derült ki a Világgazdasági Fórum 2016-os “A munkahelyek jövője” című kutatásából.

Ez azt jelenti, hogy a pedagógusoknak alkalmazkodniuk kell az új kihívásokhoz, a diákokat pedig fel kell készíteni arra, hogy megbirkózzanak a kiszámíthatatlan jövőbeli élethelyzetekkel.

A 10-15 év múlva szükséges készségek teljesen különbözőek, mint amire most vagy évtizedekkel ezelőtt szükségünk volt.
Nyilvánvaló, hogy az oktatásnak lépést kell tartania ezzel a fejlődéssel.

Ha röviden szeretnénk összefoglalni az IB alapjait (az ISD az International Baccalaureate, azaz a Nemzetközi Érettségi oktatási rendszerét használja), akkor az alábbi pilléreket lehet kiemelni:

  1. A tanítás kutatásra épül: 
    nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a tanulók megtalálják az információkat és egyre átfogóbban megértsék azt.
  2. A tanítás a megértésre összpontosít: 
    a témák feldolgozása a megértés elmélyítése érdekében történik. Ez segít a tanulóknak az összefüggések megértésébeni, így tudják átültetni a tanult anyagot valós élethelyzetekbe és ennek köszönhetően emlékeznek egy életen át a megtanultakra.
  3. A tanítás a hatékony csapatmunkára és együttműködésre épít: 
    ez nemcsak a diákok közötti csapatmunkára, de a tanárok és a diákok közötti együttműködésre is vonatkozik. Az egész osztálynak egy közös célja van: a tanultak valódi megértésére, hiszen csak így marad emlékezetes a  tananyag.

A tanárok hogyan készíthetnek fel egy tanuló arra, hogy később önálló tanulóvá váljon, egyedül képes legyen összetett feladatok megoldására és megértse: a tanulás a saját felelőssége?

Az IB oktatási program hétköznapi helyzetekhez és kihívásokhoz kapcsolódó esettanulmányok (problémamegoldás) segítségével fejleszti a diákok készségeit.

Az IB tanulási módszerek elősegítik a szociális, kutatási, gondolkodási, kommunikációs és önmenedzselési készségek fejlődését.

Ezekkel válnak a fiatalok “független tanulókká”, akik valóban felelősséget éreznek a személyes és szakmai fejlődésükért, képesek lesznek megoldásokat találni komplex problémákrabismeretlen helyzetekben, egy folyamatosan változó világban. Ezeket a készségeket úgy nevezzük, hogy „foglalkoztathatósági készségek”, az aduászok a munkaerőpiacon.

Hogy néz ki egy óra az ISD-ben?

Egy nyolcadikos dizájn óra alatt arra kérik a diákokat, hogy próbáljanak egy stabil hídszerkezetet készíteni. Ehhez szükség van kreatív gondolkodásra, az építésinlehetőségek feltérképezésére, életszerű problémák megoldására, és arra, hogy szokatlan anyagokat párosítsanak egymással. A gyerekek csapatokban dolgoznak, megállapodnak a feladat során elérni kívánt célokban, valamint egymás között és a tanárral is folyamatos párbeszédben vannak az elért eredményekről, a felmerült kihívásokról.

Értékelések

Legtöbbször az iskolai értékelés úgy zajlik, hogy a kiadott anyagot be kellett magolni, a dolgozat egy előre megadott időpontban történt, függetlenül a körülményektől, a diák képességeitől vagy előzetes tudásától. Az IB értékelési elvei mögött ezzel szemben a diákok készségei és tényleges tudása áll, és hogy hogyan tudják alkalmazni a tudásukat ismerős és ismeretlen szituációkban is.

Értelmezés = tudás + készségek

Az ISD-ben a diák teljesítményét már a tanulás közbeni értékeli a tanár: folyamatos visszajelzést ad a feladat kapcsán, így a diáknak lehetősége van megérteni a hibát és kijavítani azt. Ezen kívül a tanár figyelembe veszi a diák előzetes tudását, hogy ennek megfelelően alakítsa ki a tanulási egységeket, így gyakorlatilag egyénre tudja szabni az oktatást.

Amennyiben szívesen megnézné az ISD oktatását a gyakorlatban, jöjjön el soron következő, alsó tagozatosok számára szervezett nyílt napunkra május 24-én!

Ez egy különleges alkalom arra, hogy betekintést nyerjen az ötödik osztályosok záró projektjébe, a PYP kiállításba.

Ezen az általuk választott és kidolgozott téma bemutatásán keresztül az érdeklődők gyakorlatban is láthatják azt az oktatási módszert, amely jellemző az iskola tantervére. A résztvevő szülőknek és gyerekeknek lehetőségük lesz arra is, hogy találkozzanak az iskola
igazgatójával, pedagógusaival, a gyerekek pedig megismerkedhetnek és személyesen is kérdezhetnek az ide járó diákoktól.

A részvétel regisztrációhoz kötött és EZEN A LINKEN érhető el.

Itt a Primary Years Programme pontot választva, a "View Schedule" kék gombra, majd a naptárban a május 24-i időpontra kattintva megjelenik a regisztráció lehetősége. Erre kattintva tudják kitölteni a szükséges adatokat!

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

A mi adventi naptárunk Nektek: 24 talányos és találós kérdés kicsiknek és nagyoknak

A mi adventi naptárunk Nektek: 24 talányos és találós kérdés kicsiknek és nagyoknak

Tanító nénik, kisgyerekes szülők, most főleg rátok gondoltunk! Idén egy újdonságot készítettünk olvasóinknak. Fókuszban a találos és talányos kérdések!
2025 és az 5 hosszú hétvége - versbe faragva hoztuk nektek

2025 és az 5 hosszú hétvége - versbe faragva hoztuk nektek

A tervezést soha nem lehet elég korán elkezdeni! Mutatjuk a 2025-ös ünnepeket és a hosszú hétvégéket rímekbe szedve:
Fénylő ablakok nyílnak – Világító adventi kalendárium

Fénylő ablakok nyílnak – Világító adventi kalendárium

Élő adventi naptárrá változnak azok a települések, ahol a házak ablakait ünnepi fénybe és díszbe öltöztetik, számmal jelölve a napokat december elsejétől karácsonyig. A várakozás izgalma igazi közösségi élménnyé válik. Testi-lelki egészséget szolgáló program lehet ilyenkor az esti séta lakóhelyünk utcáin. 
Azok a titokzatos tanulási képességek

Azok a titokzatos tanulási képességek

Miért lenne fontos már az oviban a tanulási képességekkel foglalkozni? Hiszen fényévekre van még a suli! Pedig nagyon is az! Cikksorozatunk második része ezt a témát járja körbe.
Ugrás az oldal tetejére