Az intézmény megnevezése: Forrás Keresztény Óvoda, Általános Iskola, Szakközépiskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Rövidített név: Forrás Oktatási Központ
Címe: 3416 Tard, Béke tér 3
Székhelyének megyéje: Borsod-Abaúj-Zemplén
Az intézmény vezetője: Pető Józsefné
Beosztása: intézményvezető
Telefonszáma: +36(49)500-087
E-mail címe: forrassuli@gmail.com
Ellátott alapfeladatok: óvodai nevelés, általános iskolai nevelés-oktatás (alsó tagozat), általános iskolai nevelés-oktatás (felső tagozat), szakiskolai nevelés-oktatás (közismereti képzés), szakiskolai nevelés-oktatás (szakképzés), alapfokú művészetoktatás zeneművészeti ágon, alapfokú művészetoktatás képző- és iparművészeti ágon
A fenntartó megnevezése: Magyar Pünkösdi Egyház
A fenntartó címe: 1143 Budapest XIV. kerület, Gizella út 37.
A fenntartó típusa: egyházi jogi személy
A fenntartó képviselője:
Kecser István
Beosztása: főtitkár
A fenntartó e-mail címe: info@epk.hu
Általános iskola:
Gyermekeik felelős nevelése iránt elkötelezett keresztény családok hozták létre az intézményt, civil kezdeményezés. A kezdetek 2003-ig nyúlnak vissza. Az alapítók ma is benne dolgoznak, ahol a nevelés és oktatás egyformán fontos. Egyházi fenntartású, felekezetközi iskola. A folyamatos fejlődés mellett is sikerült a családias légkört megőrizni. Gyógyító iskola: sok gyermek itt talált új és tartós otthonra, nyílt ki és állt helyre lelkileg. Szeretjük a gyerekeket, számukra iskolán kívüli tevékenységként lovaglást, képzőművészetet, zenetanulást is kínálunk.
Szakközépiskola:
2016-ban indítottuk el a gazdaképzést 18 tanulóval, akiknek fele lány. Lelkileg is biztonságos környezetben a szakma mellett vállalkozói és öko-szemléletet is elsajátíthatnak diákjaink. Saját, folyamatosan fejlődő tangazdaságunk van. A leendő gazdáknak traktorvezetői vizsgát is kell tenniük. 2017 szeptemberétől kertész és kistermelői élelmiszer előállító, falusi vendéglátó képzéseket is kínálunk. Ez utóbbi tanulói szerződéssel havi 26-55.000 Ft ösztöndíjat is biztosíthat jó tanulmányi eredmény esetén. Végzett tanulókat a későbbiekben is támogatjuk.
Óvoda:
A tagintézmény 2009-ben kezdte meg működését Mezőkövesden. Egyetlen, vegyes csoport van, ahol a testvérek sincsenek egymástól elválasztva. A pedagógiai munkát komoly szakmai tapasztalattal rendelkező, mosolygós óvó nénik végzik, két dadus segítségével. Közvetlen, családias a légkör oviban, ahol maximum 29 kisgyerek találhat második otthonára. A sok közös, gyakran ovin kívüli tevékenység mellett a nagyobbak játékos iskolai felkészítése, fejlesztése külön történik. A legfontosabbnak mégis a játékot tartjuk, mely kulcs a szocializációhoz és a lelki éréshez.
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Hozzászólások
Köszönjük a hozzászólást!
A mi iskolánk igen kicsi iskola, minden évfolyamon egy, kislétszámú osztállyal (12-23 fő). A gyerekek szerető kedves, keresztény pedagógusok irányításával tanulnak, fejlődnek. A tantestület kicsi, de arányaiban sok férfivel büszkélkedhet. Általában más tekintélyt jelentenek ők a gyerekek számára, mint a női tanítók, tanárok. Másként oldják meg a felmerülő problémákat. Fontos példaképek lehetnek egy kisfiú, pl a keresztfiam számára. Az iskola Tardon működik, ahová a diákok és a tanárok autóbusszal járnak ki. Minden nap egy kirándulás, ahogy a gyerekek fogalmaznak. A kicsiket a Meixner-módszer alkalmazásával tanítják. Ez a dislexiások számára kifejlesztett tananyag, ami sokat segít, hogy minden kicsi jól megtanuljon írni-olvasni. Logopédus és fejlesztő pedagógus is segít, ha szükséges. Az iskola jól kezeli a tehetségeket is. Számukra művészeti képzés is van, ennek részeként a gyerekek éneket, zenét, néptáncot, képzőművészetet, drámát tanulhatnak. A technika órák egy részén a gyerekek az iskola tangazdaságában segítenek. Testnevelés óra keretén belül lovagolhatnak hetente kétszer és a tantervben szerepel az úszás is. A suli-lelkész ajtaja mindenki előtt nyitva áll. A tanárok a szülőkkel együttműködnek, szoros kapcsolatbn állnak. Évente több alkalommal vannak olyan iskolai rendezvények, amelyek a közös kikapcsolódáson túl jó alkalmak a tanár-szülő kötetlen beszélgetésre is. A gyerekek alapvetően szeretnek iskolába járni és ragaszkodnak tanáraikhoz. Számunkra nem volt kérdés, hogy ezt az iskolát választottuk, az intézmény óvodájába járt a keresztfiam, ahol csodát műveltek a másik intézményből áthozott gyerekkel. Ez a csoda a suliban is folytatódik, szerencsére. Ezúton kszönjük a sok segítséget és szeretetet.